Виховна робота


Сценарій до 8 Березня
1.   Дзвенять, біжать струмочки, 
розносять новину:

        Гей, люди,  всі виходьте,
 Зустрінемо весну
       2.  Збігає сніг з доріг, лугів,
 уже не сніг -  вода
        Сім’я лелек  із-за морів
 вернулась до  гнізда
      3.   Шпаки літаюь  дотемна,
 їм добре, як ніде       
         Весна – красна, весна – красна,
 уквітчана іде!
Зима.  Аж поглянь, весни  їм треба
 Й голубе безхмарне небо.
 Вже мене не поважаєте.
 Коли так весну свою чекаєте.
 А зі мною вам погано?
 Я ж була для вас жадана.
 Так мене усі чекали,
 Снігу-льоду виглядали.
 В сніжки гралися-змагались,
 В санках із гори спускались.
 Я ж вас снігом розважала,
 Льодом ріки укривала.
 Як мела колись порошу,
 То тоді була хороша?
 А тепер поглянь на них!
 Я не треба  їм для втіх!
 Ще яке вам треба диво?
 Як це все несправедливо!

1 .Ну, не злися ти на нас.
 Для весни приходить час.
 Все в природі справедливо.
 Ти була для нас, як диво.
2.Ти усіх нас звеселяла,
 Снігом землю покривала.
 Розсипала іній всюди
 Й дивувалися всі люди.
3.Взимку всі дерева спали
 І поля відпочивали.
 Ти хорошою була.
 Але хочеться тепла.
4. Ти нам радість дарувала,
 Снігом-льодом дивувала.
 Вся світилася для нас,
 Та скінчивсь зимовий час.
5. Тож не злись на нас, не треба,
 Нам би сонця! Нам би неба!
 Ми за ним засумували.
 Нащо сніжні нам завали?
6 То ж не злися ти на нас.
 Для весни вже справді час!
 Сонце треба молоде…
 Гляньте, хто це там іде?  ( Заходить Весна)
Зима. Хто така? Чого прийшла?
 Чи нечиста принесла?
 На гостей я не чекаю —
 Все снігами замітаю.
 То ж дороги і стежини
 Недоступні для людини.
Весна.  Не людина я — весна,
 Гарна, сонячна, ясна.
 І мені доріг не треба,
 Я прилинула із неба.
 Де залишила свій слід,
 Там розтанув сніг і лід.
 Там земелька відігрілась
 Й диво-квітка народилась.
 Там, де другий мій слідок —
 Вже побіг дзвінкий струмок.
 То ж не злися вже, Зима,
 В тебе силоньки нема.
 Все в природі справедливо.
 А весна — це справжнє диво.
 І не треба сумувати —
 Ти іди відпочивати.
 Бачиш, люба, в чому річ,
 Стала вже коротша ніч,
 День подовшав, засвітився
 І від сонечка зігрівся.
 То ж природа оживає,
 Все живе весни чекає.
Ти на північ йди до хати.
 Будеш там відпочивати.
 І вестимеш часу лік,
 Щоб прийти на другий рік.
 Ну, а я іду з квітками,
 З гарним настроєм, з піснями.
 Ой весна-весна гарна і ясна,
 Ти до нас ідеш і тепло несеш.
 Весело в ярки потекли струмки.
 Криги попливли, квіти зацвіли.
 Ой весна-красна, ніжна запашна,
 Ти до нас ідеш, радість всім несеш.

 Ожива земля, луки і поля.
 І пташкам до нас вже летіти час.
 Славимо весну ніжну і ясну,
 Розмаїтий цвіт і пташок приліт.
 Щоб було тепло, щоб усе цвіло.
 І щоб в добрий час казка йшла до нас. 
1.Весна в усі щілинки рветься,
 У вікна, в двері, у шпарки.
 І сонце лагідно сміється,
 Тепло дарує залюбки.
2.  Синичка радісно злітає,
 Ведмідь прокинувся від сну.
 Хто як уміє, так співає,
 І прославляє тим весну.
3.Синіє березневий ранок,
 Сніги чорніють за селом.
 Весна прийшла до нас на ганок
 І сіє квіти під вікном.
4.  А вдень, як сонце засвітилось,
 Зима і зовсім утекла.
 А крига берега пустилась
 І попливла, і попливла…
5. Струмки з горбочків задзвеніли,
 І білий світ весь задзвенів.
 Поля всі враз зазеленіли
 І ріки вийшли з берегів.
6.  Полощуть верби в водах віти,
 Вербові котики цвітуть.
 І визирнули перші квіти,
 А квіти радість всім несуть.
7. Весна прийшла струнка і гожа,
 В природі стільки вже пісень!
 І на весну — матуся схожа,
 Бо розвидняє діткам день.
8. То ж навесні і в мами свято,
 Бо мама, як сама весна.
 То ж свята можна об’єднати —
 Весна і мамочка ясна.
Весна.  Я рада, що мене чекали
 У березневий світлий день
 І стільки віршів прочитали,
 Чарівних вивчили пісень.
 Спасибі, хлопчики й дівчата.
 Але до праці час іти.
 Роботи в мене так багато…
 А час потрібно берегти.
А ви мерщій біжіть у клас
Там мами привітання  ждуть від вас.
1. Сьогодні у світлому залі
Під поглядом теплих очей
Ми вас, наші мами, вітаєм
Від імені вдячних дітей!
2. Ще до того, як в цім залі
Перед мамами з’явиться
Біля дзеркала стояли
Ми хвилин, напевно, з тридцять.
3. Поправляли брюки, складки,
Щоб було усе в порядку!
І спочатку поодинці
Ну, а потім всі разом
Ми повторювали вірші
Разів триста чи п’ятсот!

4. Щоб сказали наші мами
Посміхнувшись від душі:
Ой до чого ж наші діти
Гарні  і чудові всі.
5. Хай дзвенить повсюди пісня
Про найкращих наших мам!
Ми за все, за все на світі
Щиро дякуємо вам! (ПІСНЯ…
6. Від чистого серця
Простими словами,
Розкажемо, друзі,
Сьогодні про маму!
7. Мамині руки щедрі, робочі
Втоми не знають зранку до ночі.
Ранком, коли ще усі спочивають,
Сонце, напевно, вони піднімають!
8. Їх теплотою щоранку зігріті
Йдуть до школи усміхнені діти.
Мамині руки завжди найтепліші
Мамине серце завжди найвірніше. (ПІСНЯ)
1 - У моєї мами – руки золоті,
Очі карі, вії – довгі і густі
2 - А моя матуся – схожа на веселку,
Бо така чудова і така весела
3 - А моя – як ніжний лісовий дзвіночок,
Ніжні в неї руки, ніжний голосочок
4 - А моя матуся гарна, як калинка
В неї – чорні брови, губки, як малинка.
5 - Моя мамочка привітна, гарна, ніжна, як весна
І ласкава і тендітна, ніби пролісок вона
(Вибігає учень) 6 - Ваші мами гарні, -- з вами згоден я.
Та найкраща мама все ж таки – моя!
(Решта дітей – ні, моя)
6 учень - Ніде правди діти, мабуть тут зібрались всі красуні світу!
7.Кожен любить свою маму,
бо вона найкраща сама
8. Найдорожча нам людина –
люба мамочка єдина!
9.  І тому ми вам бажаєм,
щоб як квіти ви цвіли.
10 .Щоб завжди були  здорові
І щасливі  всі були!
11. 4 – Б - усіх мамок вітає
12. 4 – Б -  усім мамкам бажає,
13.Щоб сонце світило мирно i ясно
14. А наші мамки були завжди прекрасні!
15.Наймиліші, найдобріші,
Дуже любимо ми вас.
16.А тепер прийміть скоріше
Подаруночки від нас.  ( ВРУЧЕННЯ ПОДАРУНКІВ)
1.      За бабусю замовити хочу словечко,
 Доброти в ній — немає меж.
 Добре й щире в бабусі сердечко
 І душа в неї світла теж.
2.       Вона внукам дарує сердечність і ласку,
 Її щедрість не знає кінця!
 Вона завжди розкаже легенду чи казку
 І любов’ю зігріє серця.
3.      Подарує онукам загадку і диво,
 Зніме зірку гарячу з небес.
 Щоб ішли по життю її внуки щасливо
 Й мали сонця побільше й чудес.
4.       Щоб росли всі хороші, здорові, щасливі
 Та усміхнені завжди були.
 Працьовиті та мудрі, веселі й вродливі
 Всі на білому світі жили.
5.      Є у мене  дві бабусі
Я горнуся до них і тулюся.
Любить бабусь вся наша сім я,
Друзі великі – бабуся і я!
6.      Ясно сонце світить в небі,
Веселить та гріє, -
В рідній хаті при бабусі
Кожен з нас радіє.
7.      Спасибі, бабусі, ми кажемо знов.
За вашу ласку , за вашу любов.
За те, що вдома повсякчас
Ви так турбуєтесь про нас.
8.      Що нас так смачно годували,
Що нас так пильно доглядали,
Як ми хворіли  - не стуляючи очей,
Не досипали ви  ночей.
.Тож Із святом вас вітаєм
Здоров я,довголіття вам бажаєм, 
В дарунок пісню заспіваєм
(ПІСНЯ ПРО БАБУСЮ)Вручення подарунків
1.                    А де ж наші дівчатка?
Бачу, бачу он дівчатка!
Як з журналу мод зійшли.
В першім класі , на початку
Не такі ви всі були!
2 .  Як же можна не змінитись?
Адже йде до нас  весна!
Тільки сонце, тільки квіти
І любов несе вона.
3.      Дорогі наші дівчатка!
Щиро вас вітаємо.
І усякого добра
Щиро вам бажаємо!
4. Ще бажаєм дуже вам,
Стати подружками нам.
Щоб із нами ви дружили,
Нас не били, не сварили.
5 . З вами весело нам всюди
І сьогодні скажем ми
Що кохати всіх вас будем
Дайте трохи підрости.
-        А тепер від нас -  подаруночки для вас. ВРУЧЕННЯ ПОДАРУНКІВ ДІВЧАТАМ
Учень  Подарунки всі і квіти
все для любих дівчат, мам.
Ми за все, за все на світі  -  дякуємо  ВАМ
Тепер часу не гаємо – концерт розпочинаємо
                                       КОНЦЕРНА ПРОГРАМА
Вірш  «Домашній твір» Анатолія Костецького
АВТОР: Вітьок-бідак страждає так, аж здригує ногами!
Він - за столом, він пише твір «Я помагаю мамі».
Старанно олівець гризе та супить брови грізно,
Але нічого, хоч умри, до голови не лізе!
Та ось тихесенько зайшла
В його кімнату мама.
МАМА:- Вітько, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.
СИН Ідея! –
АВТОР: тут гукає син. А мамі:
 СИН:«Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу - роблю важкі уроки.»
АВТОР:І мама вийшла... А Вітько швиденько пише в зошит:
СИН: «Я в магазин завжди ходжу, коли мене попросять».
АВТОР:Хвилин за десять мама знов  з'являється у дверях.
МАМА - Вiтюнь, картопельки почисть, а я зварю вечерю.
СИН- Сама вари! –
АВТОР:кричить Вітько, та так, що ледь не трісне.
СИН:- Я твір пишу, я зайнятий, сама звари нам їсти!
АВТОР:Виходить мама, а синок писати знов сідає:
СИН:«Я мамі сам обід варю, вечерю та сніданок».
АВТОР:Радіє син:
СИН:«Не твір, а люкс! Оцінка буде гарна!».
АВТОР: І геть не думає про те,  що він радіє марно.
1.Чудове свято зустрічали
Сьогодні ми разом із вами.
Із днем жіночим привітали,
Всіх вас: бабусі,  однокласниці і мами!
2. Коли ви поруч – сонце сяє,
І веселіш птахи співають.
І кожна з вас несе тепло,
Надію, щастя і добро!

3   Бажаємо усім вам щиро
 Тепла, здоров’я, щастя, миру!
 І світла, радості щодень
 Та щирих слів, нових пісень!
4  Щоб усмішками  ви цвіли
 Завжди веселими були!
 Щоб  до вас приходили, мов казка,
 Тепло, любов, надія й ласка.
5.Хай сонечко для вас сміється,
І у житті  усе вдається.
  Хай панує в світі знов
 Надія, Віра і Любов!              



ПОСВЯТА В ПЕРШОКЛАСНИКИ

1.Прикрашений наш світлий зал 

Красивими квітками.
Зібрались ми усі гуртом
Із друзями й батьками.
                 2.    Любі гості! Мами й тата!
                   В нас сьогодні перше свято.
                   Добре, що прийшли до нас
                   В цей чудовий світлий час.
3. Ми отут  як  одна родина – і мама, і тато, і вчитель, і  я
– тож  хай квітне моя Україна, як єдина і мирна сім’я.
                       4     В нас усіх чудовий настрій,
                   Ми схвильовані украй.
                        Скажем  дружно «Школа, здрастуй!
                   Першокласників приймай!»      
Вчитель: Ось найменші всі зібрались,
Гарно  так поодягались
І гості всі із нетерпінням ждуть,
Коли ж це  всі першокласники вийдуть?
Ну, що ж, всідайтесь всі зручніше,
І не шуміть, сидіть тихіше!
Ми свято наше починаєм,
Героїв свята представляєм!(Вихід дітей)

                    1   Школо наша, школо,

                   Приголуб нас, мила,
                   Пригорни усіх нас,
                   Як голуб під крила.
2                 В школі вчителька научить
                   І писать, і рахувать,
                   Та ще букви неслухняні
                   Рівно й гарно всім писать.         
3                  Шановна наша вчителько,
                   За нас ви будьте певні.
                   Хоч ми рухливі і шумні,
                   Зате слухняні й чемні.
4                    Ви навчали багатьох
                   І синочків, і дочок,
                   Та таких, як ми розумних,
                   Не було в вас діточок.
5                   Нами будете гордитись
                   Ви завжди обов’язково,
                   Всі ми будем гарно вчитись
                   І поводитись зразково.
6                     Школа,наша школа,
                   Процвітай  і будь здорова.
                   Нас маленьких зустрічай,

                   Уму-розуму навчай.
7                       У свою сім’ю прийми
                   Наш перший Б  клас.
                   Поважай нас  та люби
                   Захищай ти нас!
8                      Побажайте нам тепла,
                   Щастя, сили й світла,
                   Щоб любов між нас була
                   Й дружба, щоб розквітла.           
         Пісня « Крилаті гойдалки»                      
 Осінь ніжно розпустила
Фарби жовтих  кольорів
І до школи запросила
Нас, маленьких  дітлахів
На відмінно вчитись будем
Вже є ранці й букварі
Ще учора були діти
А сьогодні – школярі.
 Приспів: За мрією далеко
Всі разом летимо
Дружити будем класом
Цього ми хочемо.
2. Мріяли ходить до школи,
І оцінки зароблять.
Ви, матусі не хвилюйтесь
Будем добре працювати
А життя таке цікаве
Вже розпочалось для нас
Нам багато треба знати –
Вимагає того час.
1.           За парту сівши обережно
 Щоб форму не пом'яти
 Ми Букварі свої відкрили
 І букви стали всі вивчати.

2.   Забули ми про м'ячики,  про ігри у дворі
Ми залюбки дивилися  малюнки в Букварі
3.  Буквар взяли ми перший раз
Коли зайшли у перший клас
І  можемо сказати:
Читати  трішки вміємо, навчаємось  писати
4.    Літера перша і перше слово
З книжкою перша серйозна розмова
Перша сторінка і друга сторінка
Успіхи перші, усмішки й сльозинки.
     5. Недавно дуже дивно здавалося мені
-І як писати рівно ці літери трудні?
І навіть з паличками я впоратись не міг
- Криві та з карлючками , ну, просто, як на сміх.
6.    А далі знов рядочок, мов "бублик", кругле "о"
Мені аж серед ночі ввижалося воно.
Пишу - виходить криво, неначе пада в бік
А потім, як на диво , писав, писав і звик.

7. Старався я немарно: кривуль ніде нема,
І ручка пише гарно - виписує сама
І літеру і цифру я можу написати  
Склади, слова і речення я можу прочитати.
8.  Ми з Буквариком у школі подружились
І літери по ньому  читати навчились.
9. В школі ми усі щасливі
Працьовиті, не ліниві,
Чергуєм, підмітаєм , танцюєм і співаєм.
 10. Я всім серцем рідну школу поважаю і люблю,
 і свої пісні співаю, і бажання щирі шлю.
( «Вчать у школі» на муз. В.Шаїнського )
Тільки сонечко зійде,
Дітвора до школи йде.
Рідна школа з нетерпінням нас чекає.
Зустрічає дітвору,
Учить правди і добру,
І читати, і писати нас навчає.

Заливається дзвінок.
Кличе діток на урок.
Рідна школа всіх запрошує ласкаво.
І дарує нам знання
Щогодини і щодня,
Щоб навчалися і весело, й цікаво!

До п'яти додати два,
скласти букви у слова,
Школа дружбою навчає дорожити.
Бути справжніми людьми,
Шанувати працю й мир,
Україну і сім'ю свою любити!
Учителька. Сьогодні свято. Минуло вже майже три  місяці з того часу, як ви стали першокласниками, школярами. Ви вже дечого навчилися, полюбили школу. Я вас вітаю!
Лінь. І я вітаю вас. Я — Лінь!
Живу вже сотні поколінь!
Всі мене люблять, всі чекають.
Коли прийду — не проганяють!
Учителька. Не соромно? Що кажеш ти?!
Не псуй нам свято, геть іди.
Бо ледарів між нас нема!
Стараєшся дарма.
Лінь. Женуть.  Я не боюсь.
Я все одно на вас не злюсь.
Покличте — я умить з'явлюсь.
Я сяду тут і почекаю,
Послухаю, попозіхаю...
А ще кота Базіліо до вас  я погукаю.
БАЗІЛІО. БАЗІЛІО. ( Сідає збоку).
Базіліо.
Я мудрий, вчений, гарний кіт.
Всім від Базіліо — привіт! .
Усюди я вже побував,
Нарешті і сюди попав.
А може є тут серед вас
Маленькі  ледарі якраз?
Я зараз дуже замурчу
І лінуватись  всіх навчу.
Мур-мур! Ви хочете учитись?
Мур – мур! Чи  хочете лінитись?
Діти: УЧИТИСЬ!
Базіліо.
Навіщо вам учитись?
Так важко всім трудитись?
Хіба не краще гратись?
Сміятись і кататись,
Уранці не вмиватись
І навіть не вітатись?!
Діти
Не  будемо лІнитися!
Ми будемо учитися!
(Лисиця Аліса виходить)
Мимо школи пробігала
До вас в гості завітала.
А живу я в лісі від роду,
Маю дуже гарну вроду,
Не збагну лише ніяк,
Чом мене не люблять так.
Я ж усім вам як сестриця,
А зовуть мене - лисиця.
Кіт
Привіт, Алісо, що хотіла?
Чи так тиняєшся без діла?
Коли ж це так, то підкажи,
Дітей дурить допоможи.
Хочуть вони усі учитись,
Я   хочу їх навчить лінитись.
Коли не будуть уроків учити,
Нам буде легко їх обдурити.
Лисиця.
Здається, я придумала
Не дуже довго й думала:
Я загадаю їм  важкі  загадки,
І вони не зможуть придумати відгадки.
Діти ці маленькі   і , мабуть, слабенькі?
ЗАГАДКИ
1.      Всіх він любить незрадливо.
 Хто б до нього не ходив. Здогадались? Це ж наш Гена, Це наш Гена... (крокодил).
2.      В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
їй на місці не сидиться,
А зовуть її ... (лисиця).
3.      Має вуса, пишний хвіст і негарну звичку:
Спершу добре він поїсть, потім вмиє личко, (кіт)
4.      Є чарівник у школі в вас,
Але впізнайте, хто він?
Озветься - тиша йде у клас,
Озветься ще раз - гомін.
Щоб не спізнились на урок,
Вам голос подає ... (дзвінок).
5.      Цю найпершу в школі книгу
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає наш … (Буквар)
Базіліо.
 Ой, які  розумні діти в вас
Мабуть, підемо, Алісо, ми у інший клас.
Хоча прошу – дозволь мені
пограти з ними в гру «Так чи ні»
Я вам питання задаю –
Готуйте відповідь свою.
Побачу хто із вас мастак сказати  - Ні, а може -  Так.
Вчитель.
Якщо кмітливий, друже, ти,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас.
Аби не збила з толку вас!

1.Чи вміє плавати гусак?
Ну, що ти скажеш ? (Так )
2 Чи може стати у вогні
вода холодним льодом?  (Ні )
3. Скажіть мені, червоний мак
У січні квітне ? Ні чи так?  (Ні )
4 А крокодили на сосні
Свої будують гнізда ? ( Ні )
5 Чи може вище гір літак
У вишину злетіти ?  ( Так )
6 Узори пишні на вікні
 Мороз малює взимку ?(Так )
7 Чи правда, дітоньки, що рак
Коли повзе, то задки ? ( Так )                                   
8 До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага ? ( Ні )
9 Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі ?  (Ні)
10 Коли розсердиться їжак,
Слона він може вбити ?   ( Ні )
11 Ріка біжить у далині.
Чи є у неї ноги ?( Ні )
12 Росте у морі мак?
Ні чи так? ( Ні )
13 А чи буває сон у сні ?
Чекаю відповіді. (Так )
14 Переспівав  синицю шпак.
Таке в житті буває ? ( Так )
15 Чи правда це, що вовк усмак
Наївся груш і яблук ?  ( Ні )
16 А під кінець скажіть мені,
 Цікава гра у " Так чи ні " ? (  Так )
Аліса.  Я частівки хочу проспівати
 і питання вам позадавати.
Хто себе впізнає – мені промовляє: «Так , так, так  це я, люба лисонько моя»
А хто таким себе не знає – мені відповідає: «НІ,ні,ні  не я, люба лисонько моя»

(Мелодія частівок)
1 Хто щораночку із дому кожен день крокує в школу?(Так , так, так  це я, люба лисонько моя)
2 Хто домашнії завдання  робить кожен день з бажанням? (Так , так, так  це я, люба лисонько моя)
3 Хто із вас приходить в клас із запізненням на час?(НІ,ні,ні не я, люба лисонько моя)
4 Хто постійно губить всі: книжки, ручки, олівці ? (НІ,ні,ні не я, люба лисонько моя)
5 Хто із вас, із малюків брудний ходить аж до брів? (НІ,ні,ні не я, люба лисонько моя)
6 Хто із вас не є похмурий, любить спорт і фізкультуру? (Так , так, так  це я, люба лисонько моя)
7 Хто із вас я  хочу знати, співи  любить і читати? (Так , так, так  це я, люба лисонько моя)
Лінь. Я сиділа, позіхала,
Все чекала і чекала,
Коли мене хтось гукне.
Бачу— не любите мене!
Учителька. Бачиш, Лінь, тут ледарів немає!
ЛІНЬ. Не вірю я, такого не буває!
             Я ще до вас у клас прийду
             І друзів тут собі знайду!
1.     Всі в нас учаться старанно,
Пишуть чисто, бездоганно!
Так що, Лінь, іди від нас.
Ледарів немає в нас!

2.    Всі ми любимо трудитись,
Хочемо відмінно вчитись,
Так що, Лінь, іди від нас!
Ми — старанний перший клас!

3.    В нас і зошити чистенькі,
Акуратні, чепурненькі!
Так що бачиш ти й сама:
Ледарів, бруднуль нема!

 Лінь. Ну добре вже! Переконали!
Піду, раз ви мене прогнали... (Іде геть.)
Базиліо:
 Розумні діти! Ходімо, Алісо.
                    Інших дітей будемо шукати, бо цих дітей нам не здолати. (Діти виходять по черзі з словами
13.Додавати, віднімать,
і писати, і читать
вчать у нашій школі.
14.Щоб і множив, і ділив,
Щоб ніхто не обдурив,
Вчать у нашій школі.
15.Два  і три - то буде п’ять,
В коридорах не ганять ?
Вчать у нашій школі.
16.Їсти кашу і котлети,
Не палити сигарети
Вчать у нашій школі.
17.У їдальні не гулять,
і компот не розливать
Вчать у нашій школі.
18.Розділити апельсин,
Так, щоб вистачило всім
Вчать у нашій школі.
19.Три й чотири - буде сім.
Не розписувати стін
Вчать у нашій школі.
20.Взуття добре вичищать,
Дівчат в дверях пропускать
Вчать у нашій школі
21.Жуйки в школі не жувать
І в кишенях не ховать
Вчать у нашій школі.
22.На стільці не наліплять

І сусіду не чіплять
Вчать у нашій школі.
23.Все виконувати в строк,
Чути дзвоник на урок
Вчать у нашій школі.
24.Добре грати у футбол,
Щоб в вікно не бити гол
Вчать у нашій школі.
25 Будем добре ми себе вести,
Будем швидко ми розумними  рости.
Скоро підемо ми вже у  другий клас,
Будете гордитися  за нас.
26. Алісо і Базіліо ідіть  кудись туди, щоб не було  проблем у вас і не було біди!
Базіліо. Діти, я згадав слова кота Леопольда: «Ребята, давайте жить дружно». Давайте разом затанцюємо.
(Танок «Дружба».)
(На сцену виходить Мальвіна.)
Мальвіна.  Добрий день, діти. Я – Мальвіна .
Кудись подівсь мій Буратіно?Збиравсь до вас у гості йти.
А може доріжку не може знайти?
( На сцені з"являється Буратіно. Він плаче)
Мальвіна. Що сталося, Буратіно? Це чому ти плачеш?
За сльозами, Буратіно, ти дітей не бачиш?
Буратіно. Я до школи поспішав. Речі  у портфель   напхав. Не вмістились речі туди, хоча крутив я ними і туди й сюди.
Мальвіна. Я хочу, щоб ти розказав, які ж речі ти до школи взяв?
Буратіно. Я поклав у сумку зошити, пенал і гумку?
Двох ведмедиків, лопату?
Білочку руду, хвостату
М’яч, пухкесеньку подушку, на обід м’яку пампушку.
Лук  стріли,і рушницю.
Ще й м’якеньку паляницю.
Ще й стілець і стіл, і парту.
Ще й географічну карту.
Трактора, машину,мило
Ложку, вилку, шило…
Мальвіна. Це всіх насмішило. Ти спустився ніби з неба. Вчитися тобі ще треба.
 Буратіно. Мені соромно. Я з усім цим розберуся і портфель збирать навчуся!
Мальвіна. Слізки ,Невмійко, ти витирай
Першокласників послухай і запам’ятай.
За три місяці навчання були  й  в дітей  невдачі
Та ніхто із них не хникає, і ніхто не плаче.
Сценка
Учень 1.
Розповім, як я збирався
Йти до школи в перший клас!
Одягався, і взувався,
І портфель складав сто раз.
 Взяв книжки, пенал і папку...
І кота свого я  взяв
Він виймав із ранця лапки,
Шкрябався і виповзав.
Учениця
 Хто ж кота в портфель ховає?
Йому ж місця там немає!
Вдома хай пісень співає,
Чи на сонечку дрімає.
 Краще в ранець ляльку взяти!
Та ж тихесенько лежить!
І не буде виповзати,
Буде з нами букви вчить.
Учень 2
 А от я машинку маю,
Тільки ви вгадайте : де?
Так маскую, так ховаю
Навіть мама не знайде!
Дівчинка 2.(повчає)
Ви хіба маленькі, діти,
Що,  без ляльок вам не жить?
Треба нам вже букви вчити, математику учить!
                          В ранець треба лиш книжки й зошити складати,
                           А не різні там ляльки і машинки пхати.
Учень 1 Як же без кота  навчатись,
Ой, ця справа нелегка!
Учень 2 Шкода, шкода нам прощатись
З іграшками дитсадка...
Учениця.І я ляльку до школи не буду брати,
Щоб не хотіла мені заважати.
                           Слово вчителя
Дорогі мої першокласники! Ваші щирі посмішки, очі з іскорками радості дають мені велику надію, що наш з вами шлях буде повний  досягнень!Моє серце вже чує кожне ваше серденько, бо ми стаємо однією великою родиною! Я допоможу вам відкрити нові знання і  ви зрозумієте, що кожен з вас може бути трішки чарівником, якому покориться багато наук. Життя у нашому класі будуть охороняти доброзичливі феї: Дружба, Повага та Взаємодопомога. Кожний з вас ,ніби  маленький вогник, об’єднається   у  велике тепле сяйво. Це буде наш дружний  перший  «Б» клас! А зараз перегляньте перші сходинки нашого шкільного життя. (Презентація)
Учень . На закінчення нашого свята ,
 коли пройшла  наша посвята.
Батькам , вчителям обіцяємо
І клятву таку складаємо.
Клятва
Обіцяєм  не лінитись,
Добросовісно трудитись,
Вчителів  поважати
І оцінки гарні мати. Клянемось!
2. Будем   в школі  добре читати,
Гарно писати і рахувати.
Будем в альбомах  своїм малювати,
Твори писати, вірші вивчати. Клянемось!
3 . Книги й зошити будем  любити,
Берегти їх, а не губити.
Акуратними завжди бути,
Щоб нічого не забути.  Клянемось!
4 На уроках не будем заважати,
Не будем крутитися і розмовляти,
А домашні всі завдання
На  дванадцять  готувати.  Клянемось!
5.Будем  вчитись  ми сумлінно
І поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти. Клянемось!

Пошли нам Боже, маленьким дітям,
Щастя й здоровя на многії літа.
Щоб виростали розумні та сильні.
Чисті душею та серденьком вільні.
Щоб нам світила зіронька волі,
Щоб ми не знали гіркої долі.
Дай зла ніколи не робити,
І у любові завжди жити.
Дай мудрість ближніх шанувати.
І про нужденних завжди дбати.
Дай нам сили і охоти
До науки і роботи.
Щоб росли ми здоровенькі
На потіху батька й неньки!   (ПІСНЯ)          



ВИХОВНА ГОДИНА
Тема: « ПАРАД ПОРАД»
Мета: Повторити та закріпити правила поведінки в школі. Довести, що                                                                      безпечна поведінка є запорукою здоров’я, гарного настрою. Розвивати вміння учнів аналізувати, співставляти, критично мислити. Вчити  учнів контролювати свої вчинки, вміти пізнавати самого себе.
                                            Хід роботи 
1.Вступне слово вчителя 

Діти, зараз у нас класна година.
Хочу, щоб почула мене кожна дитина.
Бесіда важлива сьогодні у нас –
Про безпечну поведінку нагадати час!
2.Бесіда « Безпечна поведінка в школі – запорука здоров’я »
Школа – це твій другий дім,
Будь господарем у нім.
Про безпечну поведінку завжди пам’ятай,
Правила учнівські вчи і добре знай!
У навчальний час кожен учень багато часу проводить в стінах школи. Щоб не трапилось лиха кожен школяр повинен виконувати правила безпечної поведінки для  учнів.  На перерві кожен учень повинен спокійно вийти з класу, щоб дати змогу черговим приготувати клас до наступного уроку. Категорично заборонено бігати по класу, щоб не штовхнути однокласника, який може отримати травму. В коридорі не можна бігати, щоб не збити з ніг школярів, або працівників школи. Треба спокійно поводити себе на сходах, не бігати, щоб не зіштовхнути зі сходів іншого учня та не впасти самому. Пам’ятай, сходи це найнебезпечніше місце в  школі. Не можна з’їжджати зі сходів на перилах, бо якщо не втримаєшся можна одержати серйозну травму.  Не можна гратись на перерві м’ячем біля шкільних вікон. М’яч може відлетіти у вікно. Розбивши вікно,діти можуть отримати порізи. Ні в якому разі не грайся  і не бігай з ручкою, олівцем, палицею або іншими предметами в руках. Можна поступитись і попасти гостряком в очі собі або своєму товаришу. І навіть коли ти абсолютно певен, що не впадеш, згадай як часто ти падаєш несподівано. Важливо пам’ятати, що не можна направляти на іншу дитину загострений предмет. Якщо ти бешкетуєш, може трапитись прикра несподіванка, і ти травмуєш дитину. Тільки подумай, які страшні наслідки можуть бути після
цього. Переходячи з одного кабінету в інший не можна розмахувати сумкою або портфелем, щоб не вдарити тих хто йде поруч, або не розбити вікно, адже сумка може несподівано вилетіти з рук. В зимовий час не можна виходити на вулицю роздягненим, щоб погратися в сніжки. Ти можеш захворіти, або ще гірше, отримати чи нанести травму від удару снігом в обличчя. Категорично заборонено вносити сніг у школу. Коли сніг розтане, то на мокрому місці може послизнутись учень або працівник школи, впасти і отримати травму. Після закінчення уроків  учні повинні зібратись і спокійно вийти зі школи, і безпечним шляхом іти додому. Категорично забороняється учням приносити до школи небезпечні предмети (гострі, колючі, ріжучі, вибухонебезпечні) сірники, цигарки, алкогольні напої, наркотики та предмети, що легко спалахують.

3. Запитання дітям
 -  Назвати правила безпечної поведінки в коридорах школи.

 - Як поводитись на сходах?
 -  З якими предметами не можна бігати?
 -  Про що слід пам’ятати у зимовий час?
 -  Які речі вважаються зайвими у школі?
 - Як слід іти зі школи додому?
4.Слово вчителя
-                     Діти, ми щойно повернулись з загальношкільної лінійки, на якій почули стан навчання та поведінки учнів нашої школи. Тепер продовжимо роботу, розглянувши поведінку  учнів нашого класу за минулий тиждень.
 5.Інтерактивна вправа « Говірливий щоденник »
(Діти виходять до дошки і відмічають поведінку за минулий тиждень, поділяючись на три групи, відповідно: зразкова поведінка, задовільна і незадовільна).
-                     Діти, порівняйте результати.
-                     Що враховується при виставленні поведінки?
-                     З чим пов’язані ваші вчинки?
-                     А що таке характер?
-                     Що впливає на ваші вчинки?
          6.Оголошення теми. Світ навколо нас надзвичайно різноманітний і мінливий. Наука величезними кроками йде вперед. Але найбільшу загадку всіх часів сформулювали давні греки, зробивши напис на одному зі своїх храмів: «Пізнай себе!» Між нами багато спільного. Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину. Сьогоднішнє заняття допоможе нам більше дізнатися про себе як особистість.
7.« Дерево очікування»
8. Актуалізація опорних знань.
Я хочу розповісти вам одну середньовічну історію. Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить. Перший подорожній сів на землю: «От не щастить! Варто було раз вибратися з дому – і от яка невдача! Що ж робити – до ранку далеко. Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде» - говорив він, ледь не плачучи. «Чого тут нити, висадимо ворота, та й  усе!» - каже другий. «Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку» - заспокоював третій. «Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї» - порадив четвертий. Чому ці люди так по різному зреагували на одну й ту ж саму подію?
       9. Розповідь вчителя.
Конкретна людина з її неповторним поєднанням фізіологічних та психічних якостей та ознак – це особистість. Для характеристики якостей особистості важливо розкрити три питання.
Перше – чого хоче людина, тобто які її інтереси, потреби, ідеали.

 Друге – що може людина, тобто які її здібності.
 Третє – яка вона є, тобто який у неї характер.
Слово «характер» у перекладі з грецької означає «печать», «чеканка», «напис на камені». І дійсно, характер «накладає печать» на всі вчинки, думки і почуття людини. Якщо людина в якійсь ситуації сильно злякалась – чи можна вважати її боягузом?
- Якщо людина має звичку ретельно готуватися до уроків, чи можна стверджувати, що вона відповідальна? У чому різниця? Паскаль стверджував: «Про моральні якості людини потрібно судити не по її окремих зусиллях, а за її щоденним життям». Отже, характер – це сукупність відносно сталих психологічних рис людини, які проявляються в різноманітних сферах її духовного життя і діяльності.
10.Інтерактивна вправа «Займи позицію».
Давайте визначимо, від чого залежить характер людини. Ви вважаєте, що характер є вродженими особливостями? Або навпаки, ви переконані, що характер формується протягом життя? (Зберіться біля відповідних табличок. Обговоріть свої міркування і наведіть кілька аргументів на їх користь.)
Чи не з’явилося у вас бажання змінити свою позицію?
Які докази вас переконали?
Який висновок ми можемо зробити?
Які чинники впливають на формування характеру? (спадковість, виховання, оточення, самовиховання) Французький письменник Віктор Гюго сказав: «У кожної людини три характери: той, який йому приписують, той, який він сам собі придумує, і той, що є насправді».
11.Інтерактивна вправа «Малюнок характеру»

Давайте визначимо, наскільки об’єктивно ви себе оцінюєте. З наведеного переліку оберіть якості  особистості, якими можна характеризувати  себе. Охайність, безтурботність, вдумливість, гордість, чутливість, грубість, життєрадісність, турботливість, заздрість, сором’язливість, щирість, вередливість, легковажність, недовірливість, невитриманість, чарівність, вразливість, обережність, чуйність, рухливість, підозрілість, принциповість , презирство, привітність, розв’язність, розумність, рішучість, стриманість, терплячість, боягузливість, завзятість, холодність, поступливість, ентузіазм, дисциплінованість, ініціативність, товариськість, мовчазність, балакучість, невпевненість. Самооцінка відіграє важливу роль у самовихованні. Накопичуючи життєвий досвід,  людина вчиться свідомо керувати своєю поведінкою, виховувати в собі позитивні і стримувати негативні риси характеру.
12.Вправа «Кошик для сміття»
 Напишіть на листочку паперу риси характеру, яких ви б  хотіли позбутися. Підійдіть до кошика для сміття, зімніть папірець і викиньте його в кошик. Можете назвати вголос ту рису, яка вам найбільше заважає .
13.Підведення підсумків.
 - Що таке вчинок?
 - Якими бувають вчинки?
 - А що таке характер?

Сьогодні ми зробили крок вперед у пізнанні себе. Але залишається ще багато цікавого, невивченого. Я бажаю вам успіхів у самовдосконаленні. Хочу, щоб ваші вчинки були обдуманими, дії правильними, поведінка зразковою. 



Немає коментарів:

Дописати коментар